![Forum www.zarzadzanie2.fora.pl Strona Główna](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/logo_phpBB.gif) |
www.zarzadzanie2.fora.pl Forum Zarządzania na Uek'u
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kola
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 1024
|
Wysłany: Pią 20:34, 11 Cze 2010 Temat postu: Poprawa |
|
|
Myślę że warto było by przed poprawą przeanalizować sobie na spokojnie pytania z pierwszego terminu. Przynajmniej te opisowe. Jeśli ktoś pamięta to niech napisze z łaski swej.
Grupa 5
1. Opisać wiedzę jawną
2. Luka wiedzy
3. Ujęcie procesowe zarządzania wiedzą
4. Zadania operacyjne zarządzania wiedzą (wymienić)
Grupa 4 (?)
1. Cechy wiedzy
2. Ujęcie funkcjonalne zarządzania wiedzą
3. Strategia zarządzania wiedzą
4. System zarządzania wiedzą (chyba)
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lukas
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Krdzza 1024
|
Wysłany: Sob 9:43, 12 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Grupa 3:
1. Ujęcie instytucjonalne zarządzania wiedzą
2. Wymienić i chyba krótko opisać podsystemy uczenia się
3. Strategia wiedzy
4. Gospodarka oparta na wiedzy
Powodzenia!
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wilq
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 1025
|
Wysłany: Sob 9:43, 12 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Grupa 2
1. Sposoby zapełniania luk wiedzy
2. Ujęcie instrumentalne zarządzania wiedzą
3. Strategia zarządzania wiedzą
4. Gospodarka oparta na wiedzy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kola
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 1024
|
Wysłany: Sob 12:53, 12 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Muchas gracias
A miał ktoś w ogóle gr 1?
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamila Szumera
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Krdzza 1024
|
Wysłany: Nie 15:27, 13 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
no i co nikt nie miał? ja wiem od Roberta, ze z jego gr trzeba było wymienić strategie zarządzania wiedzą i napisać co to jest strategia zarządzania, z tego wynika, ze miał gr 1, ale niestety nie pamięta dwóch pozostałych pytań:/
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Aikalia
Administrator
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Pionki | 1023
|
Wysłany: Nie 17:15, 13 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
może ta grupa była w 1szym potoku, z tego co tam wtedy słyszałam to oni mieli
wiedza jawna, ukryta
4 cechy wiedzy
funkcje organizacyjnego uczenia się
model TEC
strategiczne zarządzanie wiedzą
ale nie wiem czy mieli to w opisowych czy testowych i napewno jedna grupa miała pełen test co u niego na stronie można było znalezc
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sowa
Moderator
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Ostrowiec Św. / KrDZZa1023
|
Wysłany: Pon 14:40, 14 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Czy ma Ktoś może opracowane te pytania i mógłby się podzielić :) byłbym rad! :)
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k80
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 16:03, 14 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ma ktoś jakieś informacje na temat:
1. podsystemy uczenia się
2. funkcje organizacyjnego uczenia się
3.model TEC
?
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Aikalia
Administrator
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Pionki | 1023
|
Wysłany: Pon 16:56, 14 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
model TEC - model tworzenia i transferu wiedzy oparty na procesach uczenia się obejmujących tradycyjne, empiryczne i cybernetyczne uczenie się
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k80
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 17:13, 14 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Stokrotne dzięki!
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kamila Szumera
Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Krdzza 1024
|
Wysłany: Pon 18:07, 14 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Grupa 1
1. 4 cechy wiedzy
2. Wiedza jawna
3. Funkcjonalne podejście do zarządzania wiedzą
4.Strategia zarządzania wiedzą lub strategia wiedzy
Ad 1. Cechy wiedzy:
- wiedza może być tworzona różnymi metodami
- ma zdolność do szybkiej dezaktualizacji (starzenia się)
- potrafi obniżyć poziom niepewności w ryzykownych przedsięwzięciach
- potrafi się materializować czyli uzewnętrznia się w produktach i usługach co powoduje, że jest imitowalna (jednak o różnym stopniu trudności)
- wiedza jaką sama może stanowić produkt
Ad 2. Wiedza jawna (dostępna, skodyfikowana) – może być wyrażona w słowach i liczbach, dlatego nadaje się do przekazywania przy pomocy formalnego i usystematyzowanego języka. Może więc mieć postać dokumentów, instrukcji, procedur, regulaminów czy poleceń.
Ad 3. Zarządzanie wiedzą w ujęciu funkcjonalnym to działanie obejmujące realizację funkcji zarządzania, jak decydowanie, planowanie, organizowanie itd. skoncentrowane na funkcjach operacyjnych związanych z uzyskiwaniem, tworzeniem, przechowywaniem ochroną, udostępnianiem wiedzy.
Ad 4. Strategia zarządzania wiedzą to formuły będące kombinacją celów stojących przed systemem zarządzania wiedzą, zasad, na których się ona opiera oraz relacji i środków, prze które ów system jest tworzony. To formuły mówiące w jaki sposób przedsiębiorstwo zamierza posiąść wiedzę a następnie wykorzystać ją dla realizacji swojej strategii konkurencji.
Strategia wiedzy- zaangażowanie procesów związanych z wiedzą do istniejących lub nowych obszarów wiedzy dla osiągania celów strategicznych (G. von Krogh, Nonaka, Aben)
Grupa 2
1. Sposoby zapełniania luk wiedzy
2. Ujęcie instrumentalne zarządzania wiedzą
3. Strategia zarządzania wiedzą
4. Gospodarka oparta na wiedzy
Ad 1. 4 strategie wypełniania luk wiedzy:
1. Kreacji wiedzy przez współdziałanie
2. Kreacji wiedzy wewnętrznej
3. Absorpcji
4. Rozpowszechniania wewnętrznego
Ad 2. Zarządzanie wiedzą w ujęciu instrumentalnym polega na odpowiednim doborze i wykorzystaniu instrumentów przyczyniających się do przebiegów głównych procesów z udziałem wiedzy na wszystkich poziomach i obszarach organizacji, a także poza jej granicami. Do tych instrumentów można zaliczyć różnego rodzaju systemy operacyjne (system informacyjny, system motywacyjny), narzędzia (Internet, bazy danych) oraz metody (koła jakości, burza mózgów), na których opiera się system zarządzania wiedzą.
Ad 3. Strategia zarządzania wiedzą to formuły będące kombinacją celów stojących przed systemem zarządzania wiedzą, zasad, na których się ona opiera oraz relacji i środków, prze które ów system jest tworzony. To formuły mówiące w jaki sposób przedsiębiorstwo zamierza posiąść wiedzę a następnie wykorzystać ją dla realizacji swojej strategii konkurencji.
Strategie zarządzania wiedzą:
Zapełniania luk wiedzy:
-kreacji przez współdziałanie,
- kreacji wewnętrznej,
- absorpcji,
- rozszerzenia wewnętrznego
Wspomagające: Kształtowanie wiedzy otoczenia:
- protekcji,
- udostępniania
(Budowy systemu zarządzania wiedzą: personalizacja i kodyfikacja)
Ad 4. GOSPODARKA OPARTA NA WIEDZY (GOW)
Według Komitetu Rozwoju Ekonomicznego Australii to gospodarka, w której produkcja, dystrybucja i wykorzystanie wiedzy jest główną siłą napędową wzrostu, kreowania bogactwa i zatrudnienia wzdłuż wszystkich przemysłów.
Według Banku Światowego, to gospodarka, w której wiedza jest nabywana, tworzona , rozpowszechniana i wykorzystywana efektywnie, celem wsparcia rozwoju gospodarczego.
L. Zienkowski określa ją jako gospodarkę, w której wiedza jako taka (nakłady i stan wiedzy) staje się ważniejszym czynnikiem, determinującym tempo rozwoju i poziom rozwoju gospodarczego, od nakładów stanu (wolumenu) środków trwałych.
Grupa 3:
1. Ujęcie instytucjonalne zarządzania wiedzą
2. Wymienić i krótko opisać podsystemy uczenia się
3. Strategia wiedzy
4. Gospodarka oparta na wiedzy
Ad 1. Zarządzanie wiedzą w ujęciu instytucjonalnym obejmuje system stanowisk i zespołów pracowniczych, które realizują funkcje i zadania z zakresu zarządzania wiedzą.
Ad 2. Podprocesy uczenia się:
1. Proces odczuwania, badania i bieżącego śledztwa otoczenia
2. Porównywanie zdobytych informacji z normami
2a. Proces kwestionowania poprawności norm
3. Proces inicjowania odpowiedniego działania
Ad 3. Strategia wiedzy- zaangażowanie procesów związanych z wiedzą do istniejących lub nowych obszarów wiedzy dla osiągania celów strategicznych (G. von Krogh, Nonaka, Aben)
Strategia wiedzy - równoważenie zasobów wiedzy organizacyjnej i zdolności do wiedzy pozwalającej wprowadzić( i oczywiście utrzymać) produkty lub usługi wśród konkurencji. Strategia wiedzy opisuje głównie podejście organizacji zmierzającej uzyskać wyrównanie w zasobach wiedzy i umiejętnościach do pożądanych przez strategie przedsiębiorstwa. (Zack)
Strategia wiedzy jest uszczegółowieniem strategii przedsiębiorstwa o wymagania w stosunku do zasobu wiedzy jaki powinien być w posiadaniu organizacji, aby zrealizować założone cele.
Ad 4. GOSPODARKA OPARTA NA WIEDZY (GOW)
Według Komitetu Rozwoju Ekonomicznego Australii to gospodarka, w której produkcja, dystrybucja i wykorzystanie wiedzy jest główną siłą napędową wzrostu, kreowania bogactwa i zatrudnienia wzdłuż wszystkich przemysłów.
Według Banku Światowego, to gospodarka, w której wiedza jest nabywana, tworzona , rozpowszechniana i wykorzystywana efektywnie, celem wsparcia rozwoju gospodarczego.
L. Zienkowski określa ją jako gospodarkę, w której wiedza jako taka (nakłady i stan wiedzy) staje się ważniejszym czynnikiem, determinującym tempo rozwoju i poziom rozwoju gospodarczego, od nakładów stanu (wolumenu) środków trwałych.
Grupa 4
1. Cechy wiedzy
2. Ujęcie funkcjonalne zarządzania wiedzą
3. Strategia zarządzania wiedzą
4. System zarządzania wiedzą
Ad 1. Cechy wiedzy:
- wiedza może być tworzona różnymi metodami
- ma zdolność do szybkiej dezaktualizacji (starzenia się)
- potrafi obniżyć poziom niepewności w ryzykownych przedsięwzięciach
- potrafi się materializować czyli uzewnętrznia się w produktach i usługach co powoduje, że jest imitowalna (jednak o różnym stopniu trudności)
- wiedza jaką sama może stanowić produkt
Ad 2. Zarządzanie wiedzą w ujęciu funkcjonalnym to działanie obejmujące realizację funkcji zarządzania, jak decydowanie, planowanie, organizowanie itd. skoncentrowane na funkcjach operacyjnych związanych z uzyskiwaniem, tworzeniem, przechowywaniem ochroną, udostępnianiem wiedzy.
Ad 3. . Strategia zarządzania wiedzą to formuły będące kombinacją celów stojących przed systemem zarządzania wiedzą, zasad, na których się ona opiera oraz relacji i środków, prze które ów system jest tworzony. To formuły mówiące w jaki sposób przedsiębiorstwo zamierza posiąść wiedzę a następnie wykorzystać ją dla realizacji swojej strategii konkurencji.
Ad 4. System zarządzania wiedzą to kompleks zasad, metod, środków, zbiorów informacji, ludzi i sieci wzajemnych powiązań, który pozwala przyjąć i realizować strategię wiedzy i strategie zarządzania wiedzą w organizacji dla osiągnięcia jej celów.
Grupa 5
1. Opisać wiedzę jawną
2. Luka wiedzy
3. Ujęcie procesowe zarządzania wiedzą
4. Zadania operacyjne zarządzania wiedzą (wymienić)
Ad 1. Wiedza jawna (dostępna, skodyfikowana) – może być wyrażona w słowach i liczbach, dlatego nadaje się do przekazywania przy pomocy formalnego i usystematyzowanego języka. Może więc mieć postać dokumentów, instrukcji, procedur, regulaminów czy poleceń.
Ad 2. Luka wiedzy - Różnica między tym „co firma wie, a tym co musi wiedzieć”. Luka wiedzy istotnie wpływa na tzw. lukę strategiczną, rozumianą jako różnica między tym, co przedsiębiorstwo robi (może robić) a tym, co musi robić. (Zack, 1999).
Ad 3. Zarządzanie wiedzą w ujęciu procesowym to postępowanie normujące i dyspozycyjne, mające za zadanie stworzenie odpowiedniego środowiska, które umożliwi sprawną realizację funkcji operacyjnych, a więc wdrażanie systemów operacyjnych, klimatu i kultury organizacji, dzielenie się wiedzą, jaj odpowiednie wykorzystanie itp.
Ad 4. Zadania operacyjne:
• identyfikowanie
• transfer
• kreowanie
• gromadzenie
• selekcjonowanie
• łączenie
• zapisywanie
• przechowywanie
• ocenianie
• stosowanie wiedzy
psze bardzo;)
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El_Pendzlitho
Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: NH
|
Wysłany: Wto 12:33, 07 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
jakby ktoś coś wiedział na temat egzaminu poprawkowego w zbliżającej się sesji to pisać ;)
btw. jakie są fazy SECI?
z góry dzięki!
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|