Forum www.zarzadzanie2.fora.pl Strona Główna www.zarzadzanie2.fora.pl
Forum Zarządzania na Uek'u
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Poprawa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zarzadzanie2.fora.pl Strona Główna -> Organizacja i zarządzanie / Zarządzanie wiedzą
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kola




Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 1024

PostWysłany: Pią 20:34, 11 Cze 2010    Temat postu: Poprawa

Myślę że warto było by przed poprawą przeanalizować sobie na spokojnie pytania z pierwszego terminu. Przynajmniej te opisowe. Jeśli ktoś pamięta to niech napisze z łaski swej.

Grupa 5
1. Opisać wiedzę jawną
2. Luka wiedzy
3. Ujęcie procesowe zarządzania wiedzą
4. Zadania operacyjne zarządzania wiedzą (wymienić)

Grupa 4 (?)
1. Cechy wiedzy
2. Ujęcie funkcjonalne zarządzania wiedzą
3. Strategia zarządzania wiedzą
4. System zarządzania wiedzą (chyba)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lukas




Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Krdzza 1024

PostWysłany: Sob 9:43, 12 Cze 2010    Temat postu:

Grupa 3:
1. Ujęcie instytucjonalne zarządzania wiedzą
2. Wymienić i chyba krótko opisać podsystemy uczenia się
3. Strategia wiedzy
4. Gospodarka oparta na wiedzy

Powodzenia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wilq




Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 1025

PostWysłany: Sob 9:43, 12 Cze 2010    Temat postu:

Grupa 2
1. Sposoby zapełniania luk wiedzy
2. Ujęcie instrumentalne zarządzania wiedzą
3. Strategia zarządzania wiedzą
4. Gospodarka oparta na wiedzy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kola




Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: 1024

PostWysłany: Sob 12:53, 12 Cze 2010    Temat postu:

Muchas gracias

A miał ktoś w ogóle gr 1?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamila Szumera




Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Krdzza 1024

PostWysłany: Nie 15:27, 13 Cze 2010    Temat postu:

no i co nikt nie miał? ja wiem od Roberta, ze z jego gr trzeba było wymienić strategie zarządzania wiedzą i napisać co to jest strategia zarządzania, z tego wynika, ze miał gr 1, ale niestety nie pamięta dwóch pozostałych pytań:/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aikalia
Administrator



Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pionki | 1023

PostWysłany: Nie 17:15, 13 Cze 2010    Temat postu:

może ta grupa była w 1szym potoku, z tego co tam wtedy słyszałam to oni mieli
wiedza jawna, ukryta
4 cechy wiedzy
funkcje organizacyjnego uczenia się
model TEC
strategiczne zarządzanie wiedzą

ale nie wiem czy mieli to w opisowych czy testowych i napewno jedna grupa miała pełen test co u niego na stronie można było znalezc
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sowa
Moderator



Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Ostrowiec Św. / KrDZZa1023

PostWysłany: Pon 14:40, 14 Cze 2010    Temat postu:

Czy ma Ktoś może opracowane te pytania i mógłby się podzielić :) byłbym rad! :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k80




Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 16:03, 14 Cze 2010    Temat postu:

Ma ktoś jakieś informacje na temat:
1. podsystemy uczenia się
2. funkcje organizacyjnego uczenia się
3.model TEC
?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Aikalia
Administrator



Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pionki | 1023

PostWysłany: Pon 16:56, 14 Cze 2010    Temat postu:

model TEC - model tworzenia i transferu wiedzy oparty na procesach uczenia się obejmujących tradycyjne, empiryczne i cybernetyczne uczenie się
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k80




Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 17:13, 14 Cze 2010    Temat postu:

Stokrotne dzięki!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamila Szumera




Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Krdzza 1024

PostWysłany: Pon 18:07, 14 Cze 2010    Temat postu:

Grupa 1
1. 4 cechy wiedzy
2. Wiedza jawna
3. Funkcjonalne podejście do zarządzania wiedzą
4.Strategia zarządzania wiedzą lub strategia wiedzy
Ad 1. Cechy wiedzy:
- wiedza może być tworzona różnymi metodami
- ma zdolność do szybkiej dezaktualizacji (starzenia się)
- potrafi obniżyć poziom niepewności w ryzykownych przedsięwzięciach
- potrafi się materializować czyli uzewnętrznia się w produktach i usługach co powoduje, że jest imitowalna (jednak o różnym stopniu trudności)
- wiedza jaką sama może stanowić produkt
Ad 2. Wiedza jawna (dostępna, skodyfikowana) – może być wyrażona w słowach i liczbach, dlatego nadaje się do przekazywania przy pomocy formalnego i usystematyzowanego języka. Może więc mieć postać dokumentów, instrukcji, procedur, regulaminów czy poleceń.
Ad 3. Zarządzanie wiedzą w ujęciu funkcjonalnym to działanie obejmujące realizację funkcji zarządzania, jak decydowanie, planowanie, organizowanie itd. skoncentrowane na funkcjach operacyjnych związanych z uzyskiwaniem, tworzeniem, przechowywaniem ochroną, udostępnianiem wiedzy.
Ad 4. Strategia zarządzania wiedzą to formuły będące kombinacją celów stojących przed systemem zarządzania wiedzą, zasad, na których się ona opiera oraz relacji i środków, prze które ów system jest tworzony. To formuły mówiące w jaki sposób przedsiębiorstwo zamierza posiąść wiedzę a następnie wykorzystać ją dla realizacji swojej strategii konkurencji.
Strategia wiedzy- zaangażowanie procesów związanych z wiedzą do istniejących lub nowych obszarów wiedzy dla osiągania celów strategicznych (G. von Krogh, Nonaka, Aben)

Grupa 2
1. Sposoby zapełniania luk wiedzy
2. Ujęcie instrumentalne zarządzania wiedzą
3. Strategia zarządzania wiedzą
4. Gospodarka oparta na wiedzy
Ad 1. 4 strategie wypełniania luk wiedzy:
1. Kreacji wiedzy przez współdziałanie
2. Kreacji wiedzy wewnętrznej
3. Absorpcji
4. Rozpowszechniania wewnętrznego
Ad 2. Zarządzanie wiedzą w ujęciu instrumentalnym polega na odpowiednim doborze i wykorzystaniu instrumentów przyczyniających się do przebiegów głównych procesów z udziałem wiedzy na wszystkich poziomach i obszarach organizacji, a także poza jej granicami. Do tych instrumentów można zaliczyć różnego rodzaju systemy operacyjne (system informacyjny, system motywacyjny), narzędzia (Internet, bazy danych) oraz metody (koła jakości, burza mózgów), na których opiera się system zarządzania wiedzą.
Ad 3. Strategia zarządzania wiedzą to formuły będące kombinacją celów stojących przed systemem zarządzania wiedzą, zasad, na których się ona opiera oraz relacji i środków, prze które ów system jest tworzony. To formuły mówiące w jaki sposób przedsiębiorstwo zamierza posiąść wiedzę a następnie wykorzystać ją dla realizacji swojej strategii konkurencji.
Strategie zarządzania wiedzą:
Zapełniania luk wiedzy:
-kreacji przez współdziałanie,
- kreacji wewnętrznej,
- absorpcji,
- rozszerzenia wewnętrznego
Wspomagające: Kształtowanie wiedzy otoczenia:
- protekcji,
- udostępniania
(Budowy systemu zarządzania wiedzą: personalizacja i kodyfikacja)
Ad 4. GOSPODARKA OPARTA NA WIEDZY (GOW)
Według Komitetu Rozwoju Ekonomicznego Australii to gospodarka, w której produkcja, dystrybucja i wykorzystanie wiedzy jest główną siłą napędową wzrostu, kreowania bogactwa i zatrudnienia wzdłuż wszystkich przemysłów.
Według Banku Światowego, to gospodarka, w której wiedza jest nabywana, tworzona , rozpowszechniana i wykorzystywana efektywnie, celem wsparcia rozwoju gospodarczego.
L. Zienkowski określa ją jako gospodarkę, w której wiedza jako taka (nakłady i stan wiedzy) staje się ważniejszym czynnikiem, determinującym tempo rozwoju i poziom rozwoju gospodarczego, od nakładów stanu (wolumenu) środków trwałych.

Grupa 3:
1. Ujęcie instytucjonalne zarządzania wiedzą
2. Wymienić i krótko opisać podsystemy uczenia się
3. Strategia wiedzy
4. Gospodarka oparta na wiedzy
Ad 1. Zarządzanie wiedzą w ujęciu instytucjonalnym obejmuje system stanowisk i zespołów pracowniczych, które realizują funkcje i zadania z zakresu zarządzania wiedzą.
Ad 2. Podprocesy uczenia się:
1. Proces odczuwania, badania i bieżącego śledztwa otoczenia
2. Porównywanie zdobytych informacji z normami
2a. Proces kwestionowania poprawności norm
3. Proces inicjowania odpowiedniego działania
Ad 3. Strategia wiedzy- zaangażowanie procesów związanych z wiedzą do istniejących lub nowych obszarów wiedzy dla osiągania celów strategicznych (G. von Krogh, Nonaka, Aben)
Strategia wiedzy - równoważenie zasobów wiedzy organizacyjnej i zdolności do wiedzy pozwalającej wprowadzić( i oczywiście utrzymać) produkty lub usługi wśród konkurencji. Strategia wiedzy opisuje głównie podejście organizacji zmierzającej uzyskać wyrównanie w zasobach wiedzy i umiejętnościach do pożądanych przez strategie przedsiębiorstwa. (Zack)
Strategia wiedzy jest uszczegółowieniem strategii przedsiębiorstwa o wymagania w stosunku do zasobu wiedzy jaki powinien być w posiadaniu organizacji, aby zrealizować założone cele.
Ad 4. GOSPODARKA OPARTA NA WIEDZY (GOW)
Według Komitetu Rozwoju Ekonomicznego Australii to gospodarka, w której produkcja, dystrybucja i wykorzystanie wiedzy jest główną siłą napędową wzrostu, kreowania bogactwa i zatrudnienia wzdłuż wszystkich przemysłów.
Według Banku Światowego, to gospodarka, w której wiedza jest nabywana, tworzona , rozpowszechniana i wykorzystywana efektywnie, celem wsparcia rozwoju gospodarczego.
L. Zienkowski określa ją jako gospodarkę, w której wiedza jako taka (nakłady i stan wiedzy) staje się ważniejszym czynnikiem, determinującym tempo rozwoju i poziom rozwoju gospodarczego, od nakładów stanu (wolumenu) środków trwałych.

Grupa 4
1. Cechy wiedzy
2. Ujęcie funkcjonalne zarządzania wiedzą
3. Strategia zarządzania wiedzą
4. System zarządzania wiedzą
Ad 1. Cechy wiedzy:
- wiedza może być tworzona różnymi metodami
- ma zdolność do szybkiej dezaktualizacji (starzenia się)
- potrafi obniżyć poziom niepewności w ryzykownych przedsięwzięciach
- potrafi się materializować czyli uzewnętrznia się w produktach i usługach co powoduje, że jest imitowalna (jednak o różnym stopniu trudności)
- wiedza jaką sama może stanowić produkt
Ad 2. Zarządzanie wiedzą w ujęciu funkcjonalnym to działanie obejmujące realizację funkcji zarządzania, jak decydowanie, planowanie, organizowanie itd. skoncentrowane na funkcjach operacyjnych związanych z uzyskiwaniem, tworzeniem, przechowywaniem ochroną, udostępnianiem wiedzy.
Ad 3. . Strategia zarządzania wiedzą to formuły będące kombinacją celów stojących przed systemem zarządzania wiedzą, zasad, na których się ona opiera oraz relacji i środków, prze które ów system jest tworzony. To formuły mówiące w jaki sposób przedsiębiorstwo zamierza posiąść wiedzę a następnie wykorzystać ją dla realizacji swojej strategii konkurencji.
Ad 4. System zarządzania wiedzą to kompleks zasad, metod, środków, zbiorów informacji, ludzi i sieci wzajemnych powiązań, który pozwala przyjąć i realizować strategię wiedzy i strategie zarządzania wiedzą w organizacji dla osiągnięcia jej celów.

Grupa 5
1. Opisać wiedzę jawną
2. Luka wiedzy
3. Ujęcie procesowe zarządzania wiedzą
4. Zadania operacyjne zarządzania wiedzą (wymienić)
Ad 1. Wiedza jawna (dostępna, skodyfikowana) – może być wyrażona w słowach i liczbach, dlatego nadaje się do przekazywania przy pomocy formalnego i usystematyzowanego języka. Może więc mieć postać dokumentów, instrukcji, procedur, regulaminów czy poleceń.
Ad 2. Luka wiedzy - Różnica między tym „co firma wie, a tym co musi wiedzieć”. Luka wiedzy istotnie wpływa na tzw. lukę strategiczną, rozumianą jako różnica między tym, co przedsiębiorstwo robi (może robić) a tym, co musi robić. (Zack, 1999).
Ad 3. Zarządzanie wiedzą w ujęciu procesowym to postępowanie normujące i dyspozycyjne, mające za zadanie stworzenie odpowiedniego środowiska, które umożliwi sprawną realizację funkcji operacyjnych, a więc wdrażanie systemów operacyjnych, klimatu i kultury organizacji, dzielenie się wiedzą, jaj odpowiednie wykorzystanie itp.
Ad 4. Zadania operacyjne:
• identyfikowanie
• transfer
• kreowanie
• gromadzenie
• selekcjonowanie
• łączenie
• zapisywanie
• przechowywanie
• ocenianie
• stosowanie wiedzy

psze bardzo;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El_Pendzlitho




Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: NH

PostWysłany: Wto 12:33, 07 Wrz 2010    Temat postu:

jakby ktoś coś wiedział na temat egzaminu poprawkowego w zbliżającej się sesji to pisać ;)
btw. jakie są fazy SECI?
z góry dzięki!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
El_Pendzlitho




Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: NH

PostWysłany: Pon 12:08, 20 Wrz 2010    Temat postu:

ma ktoś definicję strategicznego zarządzania wiedzą?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.zarzadzanie2.fora.pl Strona Główna -> Organizacja i zarządzanie / Zarządzanie wiedzą Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin